ArabicEnglishPersian
previous arrow
next arrow
Slider

۱۰ نکته طراحی و بسته بندی ادویه جات

در این مطلب از وبسایت پک هلپ میخواهیم درمورد بسته بندی ادویه جات صحبت کنیم و ۱۰ نکته مهم در طراحی و بسته بندی ادویه جات را به شما نشان دهیم.

امروزه بسته بندی به امری مهم تبدیل شده و بسته بندی از اهمیت زیادی برخوردار شده است، بسته بندی صرفا یک نگه دارنده و تامین کننده امنیت برای محصولات نیست بلکه به چیزی جهت برندسازی، افزایش فروش و تبلیغات تبدیل شده است.بسته بندی پیام های شمارا به مشتری منتقل میکند و شما با استفاده از هوش و ذکاوت در طراحی و بسته بندی محصول خود میتوانید میزان فروشتان را چند برابر افزایش دهید و در دید خریداران بدرخشید.

بعد از کیفیت خود محصول، این زیبایی و همه چیز تمام بودن بسته بندی است که مشتری را به سمت محصول شما سوق میدهد. بنابر این بسته بندی ادویه جات میتواند نقشی اساسی در میزان فروش آنها داشته باشد.در ادامه مطلب باما همراه باشید تا شمارا با ۱۰ نکته در طراحی و بسته بندی ادویه جات آشنا کنم.

بسته بندی استوانه ایی ادویه جات

 

نکات بسته بندی ادویه جات :

۱- بسته بندی ایی قابل استفاده مجدد درست کنید

بسته بندی یک ادویه

هیچ چیز بهتر از بسته بندی که بعد از مصرف و استفاده شدن محصول میتواند برای کاربرد های دیگر هم مجددا استفاده بشه نیست. این باعث میشود تا مشتریان محصول شمارا به خاطر بسپارند و ترغیب شوند تا دوباره آن محصول را خریداری کنند. بسته بندی یک شکلات را تصور کنید که شبیه یک توپ هست که درون آن توپ شکلات وجود دارد، این نوع از بسته بندی برای بچه ها جالب هست، توپی که درون آن شکلات وجود دارد که بعد از خورده شدن شکلات میتوان از آن توپ استفاده کرد.

۲- بسته بندی ادویه جات را مرتبط با ادویه درون آن طراحی کنید

بسته بندی ادویه جات

هر بسته بندی باید مخصوص محصول داخل آن باشد و مشتری با همان نگاه اول بفهمد که این چه محصولیست و درون آن چخبر است. محصول و بسته بندی آن باید با کاربرد آن مطابقت داشته باشد، یک بطری سس گوجه فرنگی را تصور کنید که در یک ظرف شیشه ایی فروخته میشود، آیا به اندازه کافی قابل استفاده مجدد است ؟ این درمورد بسته بندی ادویه جات هم صدق میکند، به عنوان برخلاف سس گوجه فرنگی، بطری های فشرده گزینه مناسبی برای بسته بندی ادویه جات نیستند!

۳- از رویداد ها و وقایع خاص در بسته بندی ادویه جات خود به خوبی استفاده کنید!

بسته بندی مناسبتی محصول

از مناسبت های ویژه ایی که پیش می آید به خوبی استفاده کنید،در آیام مختلف سال و رویدادهایی که وجود دارد بهترین استفاده رو بکنید و یک نسخه ویژه در بسته بندی مخصوص اون مناسبت ارایه کنید، مردم از این نوع محصولات که معمولا جایزه ایی رو هم بهمراه دارند به خوبی استقبال میکنند.

 

۴- سنت هارا بشکنید و در بسته بندی ادویه جات خلاق باشید!

بسته بندی استوانه ایی ادویه جات

خلاقیت امری بسیار مهم در بسته بندی و بطور کل همه چی میباشد. به عنوان مثال اگر بسته بندی ادویه جات شما به خوبی از محصول محافظت میکند، به خوبی رسالت برندسازی، تبلیغات و زیبایی را ادا میکند دیگر تفاوتی ندارد که بسته شما مربعی یا دایره ایی یا استوانه ایی باشد، بنابر این سعی کنید دایما خلاقیت ایجاد کنید و روز به روز به زیبایی و چشم نوازی بسته بندی محصول خود بی افزایید.

۵- یک بسته بندی ادویه جات شیک و ساده

بسته بندی ساده ادویه جات

علاوه بر زیبایی و طراحی بسته بندی محصولتان همیشه راحتی کاربا آنرا هم در نظر بگیرید و در نظر داشته باشید که برای مشتری دردسر درست نشود هنگام کار و تلاش برای استفاده با آن، تصور کنید بسته بندی بسیار شیک و چشم نواز دارید اما نه حاوی اطلاعاتی هست و نه محصول درون آن پیداست و مشتری هنگام تلاش برای رسیدن به محصول با دشواری خاصی روبروست!شدیدا آزاد دهندست!

۶- خودرا جای مشتری بگذارید و به محصول نگاه کنید!

ادویه جات

محصول و بسته بندی باید به گونه ایی باشه که جوابگوی همه نیازهای مشتری باشد.به این فکر کنید که عمده مشتریان شما از چه گروه سنی،شغلی،جنسیتی و …. هست و در چه مواردی و در کجاها از این محصول استفاده میشود. آیا این محصول با رطوبت، گرما و یا غیره ممکن هست آسیب ببیند ؟ باز بودن در بسته ادویه جات میتواند به آن اسیب برساند، بنابر این همیشه یکسری از سوالات اساسی را در نظر داشته باشید و خودرا جای مشتری قرار دهید تا بتوانید بهترین و حرفه ایی ترین بسته بندی ادویه جات را تولید کنید.

۷- خنده و شادی همیشه تاثیر گذار است

بسته بندی جالب ادویه

لازم نیست تا بسته بندی شما همیشه خشک و خالی و جدی و صرفا جهت استفاده باشد. اگر بتوانید کمی لبخند به لب خریداران هنگام مواجه شدن با محصولتان بیاورید امکان جلب توجه و خرید محصول خودرا چند برابر کرده ایید، در بسته بندی ادویه جات خود علاوه بر در نظر گرفتن برندسازی،تبلیغات،زیبایی،امنیت محصول و ….. کمی هم چاشنی شوخی و خنده را به بسته بندی خود اضافه کنید.

۸ – روانشناسی رنگ هارا جدی بگیرید

بسته بندی آبی محصول خوراکی

یک بسته بندی بی روح و ساده به هیچ وجه به دل کسی نمیشنیند، سعی کنید از رنگ ها به درستی استفاده کنید و روانشناسی رنگ در بسته بندی را به خوبی بیاموزید. رنگ ها میتوانند نقش اساسی و مهمی را در جذب مشتری بازی کنند. سعی کنید از رنگ ها به درستی و در جای مناسبش استفاده کنید به عنوان مثال برای بسته بندی زعفران معمولا از رنگ قرمز استفاده میشود.

۹-  گاهی اوقات دیده شدن محصول تاثیر زیادی در فروش میگذارد

قوطی شیشه ایی مواد غذایی

در برخی موارد بسته بندی شیشه ایی خیلی عالی به فروش میرسد اما این بدان معنا نیست که همیشه باید از بسته بندی شیشه ایی استفاده کنید. صرفا یک پیشنهاد است و خیلی خوب هست که مشتری بتواند محصول درون بسته را ببیند به عنوان مثال میتوانید یک قسمت کوچک و شفاف در بسته بندی خود ایجاد کنید به گونه ایی که محصول درون آن را به نمایش بگذارد. به عنوان مثال ۹۰ درصد افراد زیتونی را که به چشم نیاید را نمیخرد هرچقدر هم که بسته بندی زیبایی داشته باشد.

۱۰- آسان در حمل و نقل

بسته بندی قابل حمل

این خیلی مهم هست که بسته بندی شما به راحتی حمل شود، از مغازه ایی که به فروش میرسد تا مقصدی که خریدار قصد حمل آنرا دارد باید به خوبی و بدون دردسر قابل جابجایی باشد شاید دیده باشید بسته بندی هایی را که به شکل مربع هستند و برروی آنها چیزی مانند بند برای دستگیره وجود دارد.

 

جمع بندی از نکات طراحی و بسته بنی ادویه جات

  • بسته بندی ایی قابل استفاده مجدد درست کنید
  • بسته بندی ادویه جات را مرتبط با ادویه درون آن طراحی کنید
  • از رویداد ها و وقایع خاص به خوبی استفاده کنید!
  • سنت هارا بشکنید و خلاق باشید!
  • یک بسته بندی ادویه جات شیک و ساده
  • خودرا جای مشتری بگذارید و به محصول نگاه کنید!
  • خنده و شادی همیشه تاثیر گذار است
  • روانشناسی رنگ هارا جدی بگیرید
  • گاهی اوقات دیده شدن محصول تاثیر زیادی در فروش میگذارد
  • آسان در حمل و نقل

امیدواریم مطلب نکات طراحی و بسته بندی ادویه جات برایتان مفید واقع شده باشد.

منبع: www.sadafpack.com

یک پاسخ به “۱۰ نکته طراحی و بسته بندی ادویه جات”

  1. Mehran aghaei گفت:

    نکات خیلی خوبی بود درمورد بسته بندی ادویه جات البته بطور کلی میشه برای بسته بندی هرمحصولی این نکات رو رعایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =