در این مطلب از وبسایت پک هلپ میخواهیم درمورد جعبه ادویه جات صحبت کنیم و ۱۰ نکته مهم در طراحی بسته بندی ادویه جات را به شما نشان دهیم.
امروزه بسته بندی به امری مهم تبدیل شده و بسته بندی از اهمیت زیادی برخوردار شده است، بسته بندی صرفا یک نگه دارنده و تامین کننده امنیت برای محصولات نیست بلکه به چیزی جهت برندسازی، افزایش فروش و تبلیغات تبدیل شده است.بسته بندی پیام های شمارا به مشتری منتقل میکند و شما با استفاده از هوش و ذکاوت در طراحی و بسته بندی محصول خود میتوانید میزان فروشتان را چند برابر افزایش دهید و در دید خریداران بدرخشید.
بعد از کیفیت خود محصول، این زیبایی و همه چیز تمام بودن جعبه است که مشتری را به سمت محصول شما سوق میدهد. بنابر این بسته بندی ادویه جات میتواند نقشی اساسی در میزان فروش آنها داشته باشد.در ادامه مطلب باما همراه باشید…
هیچ چیز بهتر ازجعبه که بعد از مصرف و استفاده شدن محصول میتواند برای کاربرد های دیگر هم مجددا استفاده بشه نیست. این باعث میشود تا مشتریان محصول شمارا به خاطر بسپارند و ترغیب شوند تا دوباره آن محصول را خریداری کنند.
هر جعبه باید مخصوص محصول داخل آن باشد و مشتری با همان نگاه اول بفهمد که این چه محصولیست و درون آن چخبر است. محصول و پک آن باید با کاربرد آن مطابقت داشته باشد.
از مناسبت های ویژه ایی که پیش می آید به خوبی استفاده کنید،در آیام مختلف سال و رویدادهایی که وجود دارد بهترین استفاده رو بکنید و یک نسخه ویژه در طرح مخصوص اون مناسبت ارایه کنید، مردم از این نوع محصولات که معمولا جایزه ایی رو هم بهمراه دارند به خوبی استقبال میکنند.
خلاقیت امری بسیار مهم در جعبه سازی و بطور کل همه چی میباشد. به عنوان مثال اگر پک چاشنی شما به خوبی از محصول محافظت میکند، به خوبی رسالت برندسازی، تبلیغات و زیبایی را ادا میکند دیگر تفاوتی ندارد که پک شما مربعی یا دایره ایی یا استوانه ایی باشد، بنابر این سعی کنید دایما خلاقیت ایجاد کنید و روز به روز به زیبایی و چشم نوازی پک محصول خود بی افزایید.
در نظر داشته باشید که برای مشتری دردسر درست نشود هنگام کار و تلاش برای استفاده با آن، تصور کنید پک و جعبه بسیار شیک و چشم نواز دارید اما نه حاوی اطلاعاتی هست و نه محصول درون آن پیداست و مشتری هنگام تلاش برای رسیدن به محصول با دشواری خاصی روبروست!شدیدا آزاد دهندست!
محصول و پک آن باید به گونه ایی باشه که جوابگوی همه نیازهای مشتری باشد.به این فکر کنید که عمده مشتریان شما از چه گروه سنی،شغلی،جنسیتی و …. هست و در چه مواردی و در کجاها از این محصولمان استفاده میشود. آیا این محصول با رطوبت، گرما و یا غیره ممکن هست آسیب ببیند ؟
لازم نیست تا بسنه بندی شما همیشه خشک و خالی و جدی و صرفا جهت استفاده باشد. اگر بتوانید کمی لبخند به لب خریداران هنگام مواجه شدن با محصولتان بیاورید امکان جلب توجه و خرید محصول خودرا چند برابر کرده ایید، در پکینگ محصول های خود علاوه بر در نظر گرفتن برندسازی،تبلیغات،زیبایی،امنیت محصول و ….. کمی هم چاشنی شوخی و خنده را به جعبه خود اضافه کنید.
یک بسته بندی بی روح و ساده به هیچ وجه به دل کسی نمیشنیند، سعی کنید از رنگ ها به درستی استفاده کنید و روانشناسی رنگ در بسته بندی را به خوبی بیاموزید. رنگ ها میتوانند نقش اساسی و مهمی را در جذب مشتری بازی کنند.
همچنین حمل راحت جعبه یک نکته بسیار مهم است پک هایی را که به شکل مربع هستند و برروی آنها چیزی مانند بند برای دستگیره وجود دارد.
نکات طراحی و PACKINGادویه جات
☎️۰۹۱۲-۵۰۷۴۵۷۷
☎️۰۲۱-۳۳۴۸۷۵۱۲
منبع:
نکات خیلی خوبی بود درمورد بسته بندی ادویه جات البته بطور کلی میشه برای بسته بندی هرمحصولی این نکات رو رعایت کرد.
درسته مهران جان اما ادویه جات یه مقداری حساس تر هستند.