روانشناسی رنگ ها نقش زیادی در تبلیغات و خرده فروشی دارد از اینرو ما تصمیم داریم در این مطلب درمورد روانشناسی رنگ ها در بسته بندی صحبت کنیم و شمارا آگاه کنیم برای انتخاب بهترین رنگ برای بسته بندی محصولاتتان، پس باما همراه باشید.
رنگ در بسته بندی محصولات از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است، قبل تر مطلبی کامل درمورد اهمیت بسته بندی نوشته بودیم و حال امروز میخواهیم از اهمیت رنگ در بسته بندی صحبت کنیم. انتخاب رنگ مناسب گاهی میتواند مشتری را به سمت محصول شما بکشد و آنرا مجذوب خود کند و یا اینکه اورا فراری دهد! رنگ هایی که در بسته بندی خود استفاده میکنید میتواند باعث موفقیت محصول شما شود و یا بالعکس باعث شکست آن محصول شود.
هرچند که روانشناسی رنگ های دارای یک تاثیر جادویی برروی فروش و برندینگ شما نخواهد داشت اما خالی از تاثیر هم نیست و گاهی اوقات از تاثیر خیلی زیادی برخوردار هست.انتخاب رنگ مناسب برای محصولتان جهت برانگیختن احساسات مشتریان اقدامی است که اگر به درستی انجام دهید میتوانید اثر آنرا به خوبی مشاهده کنید، اما کدام رنگ ها مناسب است و هر رنگ چه مفهومی را میتواند در بسته بندی محصولات شما به مشتریان برساند.
انتخاب رنگ چقدر در بسته بندی شما نقش دارد ؟ به عنوان یک مشتری و تولیدکننده، رنگ در بسته بندی محصول شما میتواند تاثیر زیادی در متمایز نشان دادن محصول شما نسبت به رقبا در بین انبوهی از کالاها داشته باشه. بازارهدف شما باید کاملا مشخص باشد، اینکه خریداران محصول شما بیشتر در چه سنی هستند ، خانم هستند یا آقا ، فرهنگ جامعه ایی که محصول در آن بفروش میرسد و ….. باید مورد برسی قرار بگیرند.
وبسایت معروفی در زمینه روانشناسی رنگ ها یعنی https://www.colorpsychology.org/ میگوید:
وقتی برای قدردانی از یک اثر هنری از یک موزه بازدید می کنیم ، آن را از طریق رنگ هایی که می بینیم می پذیریم ، زیرا آنها احساسات خاصی را در ما ایجاد می کنند ، و این ادعا را ایجاد می کنند که همه آن را متفاوت می بینند.طراحان داخلی هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ آمیزی دیوارهای یک منطقه خاص در ساختمان ، تأثیر رنگ ها را بررسی می کنند.دلیل اینکه بسیاری از دفاتر رنگ خاکستری ، آبی و قهوه ای در تزئینات خود گنجانده اند این است که این رنگ ها باعث به افزایش بهره وری میشوند.بسیاری از تبلیغات اتومبیل ، رنگ مشکی را به عنوان مدل خود نشان می دهند ، زیرا این رنگ خاص با ثروت و جدیت همراه است. این باعث می شود که مصرف کننده باور کند که محصولی تجملی و با ارزش خریداری کرده است.
مشکی نشان دهنده اقتدار و تجمل است!
استفاده از رنگ مشکی در بسته بندی محصولات میتواند نشان دهنده این باشد که بسته بندی از سطح بالایی برخوردار است و محصول ظرافت زیادی دارد. ناگفته نماند که در سرتاسر جهان دیدگاه هایی از جمله عزاداری و یا حتی اعتماد نسبت به رنگ مشکی وجود دارد.انتخاب بسته بندی های رنگی مختلف برای مکان های مختلف ممکن است در هنگام فروش جهانی قابل تأمل باشد. انتخاب رنگ را با محصول و جغرافیای خرده فروشی مورد نظر آن هماهنگ کنید
رنگ سفید نشان دهنده پاکیزگی ، پاکی و سادگی است
بسته بندی سفید در محصول سادگی را نشان میدهد، رنگی تمیز و خالص که امکان ارسال پیامی کوتاه و واضح را فراهم میکند و صلح و آرامش را فریاد میزند! سفید همچنین میتواند حس خلاقیت را القا کند.
قرمز نشان دهنده اشتیاق و جسارت است..
بسته بندی قرمز پررنگ است و برای جلب توجه رنگ بسیار خوبی هست.همچنین قرمز متابولیسم را از بین میبرد و این برای محصولات خوراکی خوب هستش.به عنوان یک متابولیسم متحرک باعث افزایش اشتها می شود. رنگ قرمز همچنین می تواند احساس هیجان و شور ایجاد کند.
نارنجی نشان دهنده کم هزینه و سرگرم کننده بودن است
چندین مطالعه نشان داده است که نارنجی ، زرد و قهوه ایی با محصولات مقرون به صرفه ارتباط دارد. اما در بین بزرگسالان رنگی هست که کمتر مورد علاقه قرار گرفته است و کودکان بیشتر به سمت نارنجی میروند.همچنین مربوط به غذاهای سیرکننده هست
دیدگاهتان را بنویسید