ArabicEnglishPersian
Slide 01-min
Slide 02-min
Slide 03-min
previous arrow
next arrow

اهمیت بسته بندی چیست و چرا بسته بندی اهمیت زیادی داره ؟

در این مطلب از وبسایت پک هلپ میخواهیم درمورد اهمیت بسته بندی صحبت کنیم و به سوال اهمیت بسته بندی چیست پاسخ دهیم ، نظر شما چیه ؟ شماهم فکر میکنید بسته بندی یک محصول از اهمیت خیلی بالایی برخورداره و یا اینکه صرفا یک بسته بندی ساده میدانید که از اهمیت زیادی برخوردار نیست ؟

بسته بندی محصولات خواه چه بسته بندی موادغذایی ، لباس ، لوازم الکترونیکی و یا هرچیز دیگری باشد از اهمیت زیادی برخوردار است ، یک لحظه به آخرین محصولی که خریدید فکر کنید، حال که آن محصول را به خاطر آوردید به این فکر کنید بسته بندی آن چطور بود و چه حسی به شما میداد ؟ چه تصوری ابتدا به ذهن شما می آید ؟ آیا به زیبایی طراحی آن ، امنیت محصول درون آن و راحتی کار با آن فکر میکنید ؟ و یا اینکه صرفا بسته بندی آن محصول را یکچیزی به عنوان محافظ محصول و موقتی میدانید ؟ آنچه که به ناچار امروزه در محصولات مختلف مشابه است این هستش که همه آنها نیاز دارند تا به نوعی بسته بندی شوند.

بسته بندی موادغذائی مختلف

اما اهمیت بسته بندی چیست و چرا بسته بندی اهمیت زیادی داره ؟

حال بریم سروقت سوال اصلی که اصلا اهمیت بسته بندی چیست ؟ فاکتور های مختلف زیادی در بسته بندی وجود دارد که بطور کلی میتوان گفت تامین امنیت ، کاربردی و مفید بودن ، طراحی زیبا و طراحی مقرون به صرفه در عین حال با کیفیت بودن را میتوان موارد کلی دانست که در بسته بندی اهمیت زیادی برخوردارند. اغلب بسته بندی ها صرفا یکبار استفاده میشوند و بعد دور ریخته میشوند و یا مدت زمان کوتاهی بعد از استفاده هم دوام میاورند و در آخر بازهم دور ریخته میشوند اما کار به اینجا ختم نمیشود و چون دور ریخته میشوند به این معنا نیست که نباید بسته بندی را بی اهمیت دانست !

شکی نیست که چرا زباله های بسته بندی به یک مشکل بزرگ جهانی تبدیل شده اند.. فرهنگ یکبار مصرف ما به طور روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه مقدار زباله بسته بندی را که توسط شخص ایجاد می کنیم کاملاً افزایش داده است. پلاستیک ها آسیب جدی و بزرگی برای محیط زیست میباشند، سازمان های مختلف در تلاشند تا مواد جایگزینی پیدا کنند تا آسیب کمتری برای محیط زیست داشته باشد و قابل بازیافت و استفاده مجدد باشد.

امروزه محصولات روزمره عمر کوتاهی دارند اما تأثیرات طولانی مدتی دارند. افزایش مدور بودن مواد میزان بسته بندی یکبار مصرف را کاهش میدهد و چرخه عمر مواد را افزایش میدهد در ادامه، پنج دلیل مهم برای مهم بودن بسته بندی را لیست کردم. پس از خواندن آنها ، در نظرات به من اطلاع دهید نظر شما چیست؟

۱٫ محافظت

حفاظت و امنیت در بسته بندی

پر اهمیت ترین فاکتور در بسته بندی تامین امنیت محصول میباشد و اگر این فاکتور رعایت نشده باشد میتوان گفت وجود داشتن فاکتورهای دیگر هم اهمیتی نخواهد داشت! بسته بندی یک محصول باید امنیت محصول درون آنرا از رطوبت ، نور و امثالهم حفاظت کند و همچنین تضمین اینرا بدهد که در حمل و نقل و حتی ضربه از محصول درون آن میتواند تا حد خوبی حفاظت کند.

۲٫ ایمنی

ایمنی در بسته بندی

بسته بندی باید حاوی اطلاعات مهمی از محصول و ایمنی آن باشد. موارد منع مصرف ، شرایط نگه داری ، نکات قبل از مصرف ، اطلاعات محصول ، مواد تشکیل دهنده و ….. به عنوان مثال در مواد غذایی میبایست تاریخ تولید و تاریخ انقضاء و موادتشکیل دهنده آن وجود داشته باشد ( درمورد نکات بسته بندی موادغذایی میتوانید نکات بیشتری را در اینجا بخوانید ) . هیچ ماده شیمیایی و مضری نباید از طریق بسته بندی به محصول وارد شود و آنرا خراب کند.

۳٫ طراحی زیبا و چشم نواز

جذابیت بصری در بسته بندی

بسته بندی بخش مهمی در بازاریابی ، فروش و برندینگ داره، یک بسته بندی اختصاصی ، چشم نواز و زیبا میتواند هم به رشد برند شما کمک کنه و هم به افزایش فروش محصولتان کمک کنه. بسته بندی به اندازه خود محصول مهم هست و بیشتر افراد گمان میکنند که اگر بسته بندی یک محصول زیبا و چشم نواز نباشد خود محصول هم از کیفیت پایینی برخوردار است و بطور کل کیفیت خود محصول را تا حد زیادی وابسته به بسته بندی محصول میدانند.بسته بندی زیبا میتواند تاثیر زیادی برروی مشتری هنگام مقایسه چند محصول مشابه بگذارد و در نتیجه فروش بیشتری را برای شما به ثمر میرساند.

۴٫ کارایی

کارایی در بسته بندی

بسته بندی که به راحتی باز و بسته می شود ، پس از استفاده به راحتی جمع می شود و مرتب می شود و می تواند مورد استفاده مجدد یا بازیافت قرار گیرد ، برخی از نیازهای مصرف کنندگان را برآورده می کند. شاید برای شما پیش آمده باشه که از بسته بندی محصول با وجود اینکه آن محصول را دیگر ندارید تا مدت ها استفاده کنید ، اگر یک محصولی چنین بسته بندی داشته باشه که حتی پس از تمام شدن و یا نبود آن محصول بازهم مورد استفاده قرار میگیرد میتواند بسیار به رشد برند شما و فروشتان کمک کند چراکه محصول شما دائما در معرض دید خریدارش قرار دارد و بدلیل کاربردی بودن بازهم آن شخص محصول شمارا ترجیح میدهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *