امروز میخواهیم ۱۰ نکته در طراحی لیبل بسته بندی هارا به شما بگوییم تا بتوانید یک لیبل زیبا و حرفه ایی را طراحی کنید. طراحی لیبل صرفا به زیبا بودن خلاصه نمیشود و نکته های زیادی دارد که باید آنهارا مدنظر قرار داد. همانطور که قبلا از اهمیت بسته بندی اختصاصی صحبت کردیم ، طراحی لیبل هم از اهمیت زیادی برخوردار است و باید نکات مختلف را در آن در نظر بگیرید.
یک لیبل اصولی و حرفه ایی میبایست که در بین انبوهی از کالاها تمایزی ایجاد کند و مشتری را در مسیر خرید محصول شما سوق دهد! ما در این مطلب قصد داریم تا ۱۰ نکته مهم درمورد طراحی لیبل برای بسته بندی محصولاتتان به شما بگوییم و شمارا یاری کنیم تا در طراحی لیبل محصولات خود موفق عمل کنید.
شاید فکر کنید که Photoshop گزینه مناسبی برای اینکار میباشد ولی اینطور نیست ! photoshop به هیچ وجه در هنگام کار با وکتور ها به خوبی Illustrator نیست و خروجی ها هم با اختلاف بیشتری در illustrator با کیفیت تر هستند. حتی برخی مواقع شنیده شده که موقع ریسایز کردن مشکلات پیکسلی در photoshop بوجود می آید!
CMYK یا مخفف ۴ رنگ cyan و magenta و yellow و black میباشد و این برای طراحی لیبل مناسب ترین انتخاب میباشد. این چهار رنگ به روش های مختلف ترکیب شده و رنگ های متنوعی ایجاد می کنند. حتما قبل از طراحی خود مطمعن شوید که از CMYK استفاده میکنید !
لیبلی که طراحی کردید شاید فوق العاده و جذاب به نظر برسد و هرکس آنرا ببیند تحسینش کند و آنرا اثر هنری فوق العاده ایی بداند ولی هنگامی که محصول شما با این لیبل حتی جذاب در بین انبوهی از محصولات و در قفسه های بالایی قرار بگیرد دیگه کمتر در چشم هست و ممکنه کمتر دیده شود. همانقدر که باید به زیبایی و ابزار طراحی آن اهمیت دهید باید به مکانی که محصول شما برای فروش قرار میگیرد هم فکر کنید.
زیبایی ظاهری با کمی خلاقیت و مهارت به دست می آید اما این همه چیز نیست ! یک لیبل خوب باید بتواند با مشتری صحبت کند ، در بین انبوهی از محصولات نظر اورا به سمت خود جلب کند و مشتری را به سمت برسی بیشتر سوق دهد ، اطلاعات کافی را به مشتری برساند و برند شمارا به خوبی نشان دهد.
کیفیت تصویر هنگام طراحی برچسب بسیار مهم است ، نمیخواهید که در عصر تکنولوژی مشتریان شما فکر کنند که یک محصول از دهه ۸۰ میلادی در قفسه این فروشگاه قرار گرفته ! به عنوان مثال ممکنه شما یک لوگوی پرمعنا و مفهوم را در لیبل خود استفاده کرده باشید ، همه قواعد طراحی مفهومی را رعایت کرده باشید اما همه اینها از کیفیت چاپ و وضوح پایینی برخوردار باشند ، کمی بهش فکر کنید ، خود شما چه تصوری پیدا میکنید به آن محصول ؟ جز اینکه حس میکنید با یک محصول بی کیفیت طرف هستید !
یکی از مهم ترین مسائل در بسته بندی و طراحی لیبل این هست که شما به خوبی نشان دهید که شما کی هستید و این محصول متعلق به چه برندی هست و به خوبی بتواند یک لوگو پرمعنا و مفهوم و معروف را به چشم مشتریان برسانید.اغلب افراد بر حسب برند تصمیم میگیرند تا چه محصولی را خریداری کنند.
استفاده بیش از حد از متن ، عکس ، کاراکتر ، سمبل ها و ….. میتواند طرحی کثیف و شلوغ را برای شما به ارمغان بیاورد و آنطور که باید و شاید مشتری را مجذوب خود نکند و کاررا برای شناسایی چیستی محصول و لیبل سخت کند، یک لیبل شلوغ میتواند باعث سردرگمی و در نتیجه نادیده گرفتن شود، بنابر این درحالی که از نام محصول و نام برند به خوبی و در اولویت بالا استفاده شده و در گام بعد اطلاعاتی از محصول درج شده ، سعی کنید از متن و گرافیک های بصری در حد مناسبی استفاده کنید.
در برخی کشور ها یکسری قوانین درمورد طراحی لیبل وجود دارد و شما میبایست آنهارا در لیبل خود لحاظ کنید ، به عنوان مثال الکلی بودن و یا نبودن یک نوشیدنی ، آرم استاندارد و …..
وجود یک بارکرد میتواند در زمانی که تعداد انبوهی از محصول شما وجود دارد کار ردیابی و شناسایی اصالت محصول را آسان کند
دیدگاهتان را بنویسید